کد خبر : 208630
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 19:59

زیرساخت نمایه سازی جدید Google ‘کافئین’ اکنون زنده است

زیرساخت نمایه سازی جدید Google ‘کافئین’ اکنون زنده است

گوگل برای اولین بار در آگوست ۲۰۰۹ از زیرساخت نمایه سازی جدید خود، کافئین، به منظور درخواست بازخورد نام برد. سپس آن را در یک مرکز داده در ماه نوامبر راه اندازی کرد. در نهایت، کافئین در همه جا زنده است. وبلاگ Google آن را «سیستم نمایه سازی وب جدید» می نامد که «بیش از

گوگل برای اولین بار در آگوست ۲۰۰۹ از زیرساخت نمایه سازی جدید خود، کافئین، به منظور درخواست بازخورد نام برد. سپس آن را در یک مرکز داده در ماه نوامبر راه اندازی کرد. در نهایت، کافئین در همه جا زنده است. وبلاگ Google آن را «سیستم نمایه سازی وب جدید» می نامد که «بیش از ۵۰ درصد تازه تر از آخرین فهرست ما است و این بزرگترین مجموعه محتوای وب است که ارائه کرده ایم».

C:\Users\mohammad\Downloads\1\google-caffeine1.jpg

کافئین گوگل چیست و چه معنایی برای جستجوگران و صاحبان محتوا دارد؟

Maile Ohye، از وب مستر مرکزی گوگل به من گفت: «کل وب در حال گسترش و تکامل است و کافئین به این معنی است که ما می‌توانیم با آن بهتر تکامل پیدا کنیم. با بهبود اکوسیستم، ما نیز بهبود می‌یابیم و محتوای مرتبط‌تری را به جستجوگران برمی‌گردانیم.»

مت کاتس از گوگل اضافه کرد که «کافئین هم برای جستجوگران و هم برای صاحبان محتوا مفید است، زیرا به این معنی است که همه محتوا (و نه فقط محتوایی که «زمان واقعی» تلقی می‌شود) می‌تواند در عرض چند ثانیه پس از خزیدن قابل جستجو باشد.

کافئین بازسازی زیرساخت نمایه سازی گوگل است. این تغییری در الگوریتم های رتبه بندی گوگل نیست.

اکنون در تمام مراکز داده، مناطق و زبان ها فعال است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\Google.jpg

کافئین محتوا را سریعتر در دسترس جستجوگران قرار می دهد

پیش از این، سیستم‌های خزیدن و نمایه‌سازی گوگل به‌عنوان فرآیندهای دسته‌ای کار می‌کردند.

Googlebot مجموعه‌ای از صفحات را می‌خزد، سپس آن صفحات را پردازش می‌کند (استخراج محتوا از آن‌ها، مرتبط کردن داده‌های مربوط به آن‌ها، مانند متن لنگر و لینک‌های خارجی، تعیین اینکه آن صفحات درباره چه چیزی هستند)، و در نهایت آنها را به فهرست اضافه می‌کند.

در حالی که این سیستم پیوسته بود، تمام اسناد موجود در دسته باید منتظر می ماندند تا کل مورد پردازش شود تا به صورت زنده پخش شود. اکنون، وقتی گوگل یک صفحه را می خزد، آن صفحه را در کل خط لوله نمایه سازی پردازش می کند و تقریباً فوراً آن را به صورت زنده فعال می کند.

گوگل می‌گوید کافئین در حال حاضر منجر به ۵۰ درصد تازه‌تر بودن شاخص نسبت به قبل شده است

توجه داشته باشید که معرفی کافئین لزوماً به این معنی نیست که صفحات در زمان‌بندی سریع‌تر از قبل خزیده می‌شوند. به سادگی به این معنی است که هنگامی که آن صفحات خزیده می شوند، بسیار سریعتر در دسترس جستجوگران قرار می گیرند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\Google-Analytics.jpg

ظرفیت ذخیره سازی گوگل به شدت افزایش یافته است

در حالی که شاخص گوگل به طور قابل توجهی بزرگتر از قبل نیست، زیرساخت نمایه سازی جدید این امکان را فراهم می کند. که فقط منطقی است. اگر قرار است کافئین به Google کمک کند تا مانند وب پیشرفت کند، پس به ظرفیت ذخیره سازی قابل توجهی نیاز دارد.

وب هر روز با جهش و مرز رشد می کند، مطمئناً بسیار سریعتر از چیزی که در زمان راه اندازی Google برای اولین بار تصور می شد.

انعطاف پذیری گوگل در ذخیره سازی اطلاعات اسناد به شدت افزایش یافته است

گوگل همیشه جزئیات مختلفی را با اسنادی که ذخیره می کند مرتبط کرده است. (در این زمینه، "سند" به هر قسمت از محتوای وب، مانند یک صفحه وب، تصویر، یا ویدئو اشاره دارد.) برای مثال، زمانی که گوگل یک صفحه وب را فهرست می کند، اطلاعات مربوط به صفحات خارجی را نیز ذخیره می کند. صفحه و اینکه چه انکر تکست در آن لینک ها استفاده شده است.

زیرساخت کافئین انعطاف پذیری بیشتری را در نوع جزئیاتی که می توان با یک سند ذخیره کرد، فراهم می کند. همانطور که وب تغییر می کند و داده های ارزشمند جدیدی در مورد محتوای وب ظاهر می شود، گوگل برای استفاده از آن نیازی به ایجاد کد جدید نخواهد داشت. این بدان معنی است که اگرچه کافئین خود یک تغییر الگوریتم رتبه‌بندی نیست، اما می‌تواند بر رتبه‌بندی در آینده تأثیر بگذارد (زیرا سیگنال‌های جدید با صفحات مرتبط می‌شوند).

مت کاتز به من گفت: «این مهم است که بدانیم کافئین تنها یک تغییر در معماری نمایه سازی ما است. با این حال، چیزی که در مورد کافئین هیجان‌انگیز است این است که امکان حاشیه‌نویسی آسان‌تر اطلاعات ذخیره‌شده با اسناد را فراهم می‌کند و متعاقباً می‌تواند پتانسیل رتبه‌بندی بهتر در آینده را با آن سیگنال‌های اضافی باز کند. (پررنگ اضافه شد.)

در سخنرانی مت در SMX Advanced، او نمونه‌ای از داده‌های اضافی را ارائه کرد که اکنون گوگل می‌تواند برای اسناد ذخیره کند. او گفت: "شما ممکن است تصور کنید که قبلاً می توانستیم یک صفحه را فقط با یک کشور مرتبط کنیم، در حالی که اکنون می توانیم آن صفحه را به طور بالقوه با چندین کشور مرتبط کنیم." (توجه داشته باشید که او نمی‌گفت این کاری است که گوگل اکنون انجام می‌دهد، فقط نمونه‌ای از آنچه با زیرساخت جدید امکان‌پذیر است.)

صاحبان محتوا چگونه می توانند از زیرساخت های کافئین بهترین استفاده را ببرند؟

صاحبان محتوا بدون انجام هیچ کاری از مزایای کافئین بهره مند خواهند شد. در واقع، اگر صاحبان محتوا بتوانند کاری انجام دهند، واقعاً کار زیادی وجود ندارد. برخی ممکن است تعجب کنند که آیا این تغییر به این معنی است که بهترین شیوه های موجود در مورد بازده خزیدن بیش از قبل اهمیت دارد.

آیا سرعت صفحه، که گوگل اخیراً بیشتر روی آن تمرکز کرده است، مهمتر است؟ جواب منفی. گوگل به من گفت که این تغییر هیچ یک از عوامل خزیدن، نمایه سازی یا رتبه بندی را کم و بیش از قبل مهم نمی کند. این به سادگی محتوای خزیده شده را قبل از آن سریعتر در نتایج جستجو در دسترس قرار می دهد و راه را برای انعطاف پذیری بیشتر در استفاده از هر آنچه ممکن است در طول تکامل وب بیاید هموار می کند.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ با کیفیت بالا

زيرنويس ناشنوايان ترجمه‌شده

خرید رپورتاژ آگهی دائمی افزایش فروش محصولات

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح