۱۱ استراتژی ساخت لینک قابل اجرا برای سال ۲۰۲۳
بر اساس آمار اخیر سئو، ۵۵.۲۴ درصد از صفحات در اینترنت اصلاً فاقد بک لینک هستند. این تنها نیاز به کمپین های سئوی بیشتر برای تمرکز بر دریافت بک لینک های بیشتر برای وب سایت ها را نشان می دهد. لینک بیلدینگ از دو جهت کمک می کند. اول، در بهبود عملکرد جستجوی
بر اساس آمار اخیر سئو، ۵۵.۲۴ درصد از صفحات در اینترنت اصلاً فاقد بک لینک هستند. این تنها نیاز به کمپین های سئوی بیشتر برای تمرکز بر دریافت بک لینک های بیشتر برای وب سایت ها را نشان می دهد.
لینک بیلدینگ از دو جهت کمک می کند. اول، در بهبود عملکرد جستجوی سایت با رتبه بندی صفحات مهم آنها که برای کلمات کلیدی صنعت هدف قرار گرفته اند.
دوم، بک لینک ها می توانند به ایجاد اعتبار برند شما کمک کنند. با توجه به اینکه شما را با وب سایت های مرتبط و معتبر مرتبط می کند، سیگنال هایی را به موتورهای جستجو می رساند که سایت شما نیز معتبر است.
اکنون، آن مزایای لینک بیلدینگ شگفتانگیز است، اما چگونه میتوانید انواع پیوندهای مناسب را در این روزگار و آینده ایجاد کنید؟
این راهنما ۱۱ استراتژی ایجاد لینک را برای بهبود رتبه وب سایت شما در آینده پوشش می دهد.
۱. وبلاگ نویسی مهمان اولین مهمان
وبلاگ نویسی مهمان چیز جدیدی نیست. بیشتر بازاریابان و سئوکاران در گذشته از این تکنیک لینک بیلدینگ برای افزودن سریع لینکهای بیشتری به وبسایت خود با متنهای لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده میکنند.
از آنجایی که افراد بیشتری تمایل دارند کارهایی را که دیگران انجام می دهند دنبال کنند، اثربخشی برخی از شیوه های وبلاگ نویسی مهمان کاهش یافته است.
اگرچه وبلاگ نویسی مهمان هنوز یک استراتژی لینک سازی موثر است، اجرای فرآیندهای آن نباید یکسان بماند.
وبلاگ نویسی مهمان اول مخاطب برای انتشار محتوای خارجی در وبلاگ های مربوطه که مخاطبان شما در آن زندگی می کنند، طراحی شده است.
در مقایسه با وبلاگ نویسی مهمان معمولی، که اغلب با معیارها شروع می شود – یعنی جمع آوری وبلاگ ها با اعتبار دامنه Moz 30 و بالاتر، وبلاگ نویسی مهمان اول با ایجاد شخصیت هدف شما شروع می شود.
شخصیت مخاطب خود را مشخص کنید. این سوال را از خود (یا با تیم SEO خود) بپرسید: افراد مناسبی که از پیامها، داستانها و محتوای ما سود میبرند، چه کسانی هستند؟
شما میخواهید مطمئن شوید که پستهای مهمان را فقط در وبسایتهایی قرار میدهید که سایت شما میتواند از آنها برای جذب مشتریان بالقوه سود ببرد.
راه دیگر برای شناخت مخاطبان هدف خود برای وبلاگ نویسی مهمان این است که سایت رقیب خود را مهندسی معکوس کنید و موضوعاتی را که آنها پوشش می دهند در صفحات برتر خود مشاهده کنید. از روی موضوعات، دقیقاً متوجه خواهید شد که مخاطبان هدف آنها چه کسانی هستند.
می توانید از Ahrefs برای وصل کردن سایت رقیب استفاده کنید. سپس، به صفحات برتر یا بهترین صفحات پیوندها بروید. روی هر صفحه بالا کلیک کنید و به سرعت موضوعات آنها را شناسایی کنید.
در مثال ارائه شده، میتوانیم مخاطبان هدف Tuck را بر اساس صفحات برتر سایت آن فهرست کنیم:
-
علاقه مندان به محیط زیست (از “راهنمای دفع تشک”)
-
افراد مبتلا به PTSD (از “PTSD و راهنمای خواب”)
هنگامی که شخصیت مخاطب خود را شناسایی کردید، وقت آن است که به دنبال وبلاگ های مهمان در صنعت خود باشید.
می توانید جستجوهای گوگل را انجام دهید و هر وبلاگ مرتبط را از نتایج جستجو بگیرید. در اینجا برخی از سوالات جستجو برای جستجوی وبلاگ مهمان وجود دارد:
-
“برای ما بنویس” “موضوع/مخاطب”
-
«یک مشارکتکننده شوید» «TOPIC/AUDIENCE»
-
inurl:”برای ما بنویس” “TOPIC/ADIENCE”
-
عنوان: “برای ما بنویس” “TOPIC/ADIENCE”
روش دیگر برای پر کردن لیست وبلاگ های مهمان، کشف پست های مهمان گذشته و اخیر وبلاگ مرتبط است.
به عنوان مثال، من Grit PH را برای هر پست مهمان اخیری که برای سایت انجام داده اند بررسی کرده ام. از طریق ویژگی بک لینک های Ahrefs، من توانستم این لیست از وبلاگ های تجاری و شغلی را جمع آوری کنم.
نکته حرفهای: متنهای لنگر و متنهای اطراف را بررسی کنید تا تعیین کنید آیا بک لینک از نوع پست مهمان است یا خیر. معمولاً، عبارتهای مشابهی از متنهای هماستنادی و/متنبندی در امتداد خطوط «[موقعیت] [برند] است» را میبینید.
پس از تهیه فهرستی از وبلاگ های مهمان هدف و واجد شرایط بودن آنها بر اساس معیارهای مورد نظر شما (به عنوان مثال، رتبه دامنه Ahrefs 50 و بالاتر)، مرحله بعدی شما اطلاع رسانی ایمیل است.
برای هر یک از وبلاگ های مهمان لیست موضوعات خود را مطرح کنید، ترجیحاً سه ایده محتوا.
بهتر است موضوعات وبلاگ مهمان را ارسال کنید که برای مخاطبان آنها مفید باشد. یکی از راههای شناسایی ایدههای محتوای مناسب، استفاده از ویژگی شکاف محتوا Ahrefs است. این به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنند (با صفحات آنها)، اما سایت شما هنوز رتبه بندی نکرده است.
همانطور که شما این نوع موضوع را ارسال می کنید (کلمات کلیدی هدف)، به ناشر اجازه می دهید مقاله ای را منتشر کند که بتواند برای کلمه کلیدی رتبه بندی کند که سایت او هنوز ترافیک جستجو را به دست نمی آورد. این یک پیشنهاد ارزشمند در مقایسه با ارسال ایدههای محتوای تصادفی برای آنها است.
۲. ساختمان پیوند صفحه منبع
یکی دیگر از استراتژی های مقیاس پذیر و موثر لینک سازی، لینک سازی صفحه منابع است.
فرآیند این استراتژی با همسو کردن موضوعات شما با مخاطبان قابل پیوند شروع می شود.
مخاطبان قابل پیوند گروهی از متصدیان با هدف پیوند به منابع آکادمیک (آموزنده) توصیه شده هستند.
مخاطبان قابل پیوند عبارتند از:
-
جویندگان کار
-
والدین
-
معلمان
-
افراد دارای معلولیت
-
مبتلایان به PTSD
-
جانبازان
همچنین می توانید با جستجوی سریع در گوگل برای: “TOPIC” “for” inurl:links.html مخاطبان قابل پیوندی را پیدا کنید که با موضوعات سایت شما مطابقت دارند.
این به شما صفحات منبع موضوعی را نشان می دهد که مخاطبان قابل پیوند خاصی را هدف قرار داده اند.
مرحله بعدی لینک سازی صفحه منبع، ایجاد خود محتوا است. محتوا باید یک راهنمای صنعتی (طولانی) باشد تا بهترین اطلاعات را برای مخاطبان هدف خود ارائه دهد.
بهترین کار این است که راهنمای منابع خود را جامعتر از داراییهای محتوای مشابه آن کنید – بنابراین میتوانید در هنگام شروع به تبلیغ محتوا، احتمال قرار دادن پیوندها را افزایش دهید.
فهرستی از تمام صفحات منابع یا پیوندها ایجاد کنید. میتوانید با مهندسی معکوس همه صفحات پیوند دهنده به یک دارایی محتوای مشابه با استفاده از Ahrefs آنها را پیدا کنید.
همچنین می توانید از جستجوی گوگل برای یافتن صفحات منابع موضوعی موجود استفاده کنید. از انواع این عبارت های جستجو استفاده کنید:
-
inurl: پیوندهای “TOPIC”
-
inurl:منابع “TOPIC”
-
inurl:links.html “TOPIC”
-
عنوان:TOPIC “منابع”
با صاحبان و متصدیان این صفحات منابع تماس بگیرید. به آنها بگویید که منبع اضافی دارید که نیازهای مخاطبان هدف آنها را برآورده می کند.
۳. ساختمان لینک شکسته
در بالای استراتژی لینک سازی صفحه منبع، می توانید تکنیک لینک سازی شکسته را نیز اعمال کنید.
هنگامی که به دنبال صفحات منبع می گردید، اغلب می بینید که برخی از پیوندهای فهرست شده در اینجا به خوبی کار نمی کنند – به این معنی که صفحه شکسته است (۴۰۴).
اکنون فرصتی برای استفاده از آن است.
ابتدا، هر پیوند شکستهای را که در صفحه پیوندها پیدا میکنید، به صفحهگسترده خود (یا به پلتفرم ارتباطی خود) اضافه میکنید. می توانید از LinkMiner برای بررسی سریع صفحات منبع برای پیوندهای از بین رفته استفاده کنید.
سپس، هنگامی که با آنها تماس می گیرید، متصدی (یا مدیر وب سایت) را از این پیوندهای خراب مطلع کنید. به آنها جایگزینی برای پیوندهای شکسته بدهید، که در آن یک جایگزین خوب راهنمای منابع شما است.
با توجه به اینکه به متصدیان یا مدیران وبسایتها کمک میکنید تا خطاهای فنی سایتهایشان را برطرف کنند، میتوانید با استفاده از استراتژی ساخت لینک شکسته، انتظار افزایش نرخ پاسخ و قرار دادن پیوند را داشته باشید.
۴. استراتژی Linkbait محلی
ایجاد لینک محلی برای صاحبان مشاغل کوچک بسیار مهم است تا به کسب و کار محلی خود در رتبه بندی کلمات کلیدی صنعت در شهر یا مکان خود کمک کنند.
یافتن پیوندهای محلی آسان است اما تکرار آن برای یک کمپین سئو سخت است.
یکی از تکنیکهای لینکسازی محلی مقیاسپذیر نوشتن محتوایی است که برترین برندهای غیررقیب شهر شما را نشان میدهد.
این نوعی طعمه پیوند است زیرا به آن برندهای محلی کمک میکنید تا در معرض دید بیشتری قرار گیرند — مشتریان جدیدی برای کسبوکار خود اضافه کنند. در عین حال، به آنها اجازه میدهید محتوای شما را در شبکههایشان تبلیغ کنند – که به شما کمک میکند دنبالکنندگان و بازدیدکنندگان جدیدی را به وبسایت خود جذب کنید.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد بک لینک به وب سایت هتلی در نیویورک هستید، می توانید کافه های محلی برتر را که می توانید در محتوای فهرستی به نمایش بگذارید (به عنوان مثال، “بهترین کافه های نیویورک”) را بررسی کنید.
اگر بیشتر به هدف گذاری در جایگاه علاقه دارید، می توانید در مورد قطعه طعمه پیوند خود دقیق تر باشید. به عنوان مثال، اگر در حال انجام سئو برای یک سایت دامپزشکی هستید، یک نمونه محتوایی مقاله ای در مورد «کافی شاپ های برتر برای حیوانات خانگی در نیویورک» است).
بهتر است ابتدا از کسب و کارهای محلی که در مقاله خود به آنها اشاره می کنید، خرید دریافت کنید. این بدان معنی است که شما در ابتدا با آنها تماس می گیرید و می خواهید که آیا آنها می خواهند بخشی از محتوای شما باشند یا خیر. معمولاً، آنها به درخواست شما پاسخ مثبت می دهند، زیرا مزایایی را به نام تجاری آنها اضافه می کند.
از این رو، میدانید که اگر بخواهید ابتدا به درخواست مشارکت شما پاسخ دهند، محتوای محلی شما را تبلیغ میکنند.
محتوای پیوند محلی را منتشر کنید و به کسب و کارهای محلی برجسته خود در مورد آن اطلاع دهید.
۵. مشارکت محتوای استراتژیک
بازاریابی مشارکتی یک سبک بازاریابی مستحکم برای دستیابی به دسترسی بیشتر، بازدیدکنندگان و ایجاد اعتبار برند شما سریعتر از دیگران است.
با توجه به اینکه شما از اعتبار دیگران استفاده می کنید و از آنها پیروی می کنید، می توانید به سرعت اقتدار لازم را برای دستیابی به نتایج نهایی کسب و کار خود (یعنی سرنخ ها و فروش) به دست آورید.
یکی از راه هایی که می توانید بازاریابی مشترک را اعمال کنید، تبادل بک لینک با وبلاگ های صنعتی همفکر است.
تبادل لینک اغلب به عنوان یک استراتژی لینک سازی منفی تلقی می شود. اما حقیقت این است که وبلاگهای صنعت برتر به طور طبیعی بک لینکها را از مقالات یکدیگر بدون دستکاری مبادله میکنند. آنها به صورت خارجی به یکدیگر پیوند می زنند، با توجه به اینکه می دانند بهترین کار برای خوانندگان آنها است که از طریق پیوندهای موجود در مقالات خود، منابع بیشتری را بیاموزند.
فهرستی از تمام وبلاگ های صنعتی با اعتبار دامنه مشابه تهیه کنید. می توانید از Moz یا Ahrefs برای بررسی اقتدار کلی وب سایت (Moz’ Domain Authority یا Ahrefs’ Domain Rating) استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر سایت شما دارای رتبه دامنه ۶۳ است، وبلاگ های صنعتی با رتبه دامنه ۶۰ یا ۷۰ را پیدا کنید.
دلیل داشتن این استاندارد برای جست و جو، به دست آوردن منافع متقابل هنگام شروع تبادل لینک به مقالات یکدیگر است.
بهترین کار این است که یک مقاله موضوعی پیدا کنید که میخواهید از آن به پست وبلاگ خود پیوند دهید و پیشنهاد میدهید که به هر یک از مقالههای مرتبط آن پیوند دهید.
اگر به درستی انجام شود، می توانید با این استراتژی به سادگی با همکاری وبلاگ های صنعتی، بک لینک های بیشتری دریافت کنید.
۶. بهبود پیوند
بازسازی لینک فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت هایی است که محصول، نام تجاری یا هر محتوایی را ذکر می کنند، بدون اینکه به صفحه شما پیوند داده شود.
شما با آنها تماس می گیرید و درخواست می کنید که نام آنها را با پیوندها اعتبار دهید. هر برندی، مخصوصا سایت های سازمانی، می توانند از این استراتژی لینک سازی سود زیادی ببرند.
هر چه وب سایت شما محبوبیت بیشتری کسب کند، ناشران و وبلاگ نویسان بیشتری از شما در مقالات خود نام می برند. و هر چه محصول شما بیشتر به بازاریابی دهان به دهان دست یابد. شما می توانید انتظار داشته باشید که چندین ماه ماه به ماه بیاید.
برای شروع، از ابزارهای سئو مانند BrandMentions یا ویژگی Ahrefs’ Alerts استفاده کنید تا هر زمان که نام جدیدی در مورد نام تجاری شما به میان آمد، هشدارهای ایمیلی برای شما ارسال شود.
می توانید برای هر کلمه کلیدی که می خواهید هشدار تنظیم کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما فقط به محتوا یا برند شما اشاره دارد. در غیر این صورت، باید نام های وب را که فقط در مورد وب سایت شما صحبت می کنند، فیلتر کنید.
برای ناشران ایمیل بفرستید و از آنها بخواهید پیوندها را به شما اعتبار دهند – یک پیام ظریف در ایمیل شما بهترین کار را دارد، زیرا آنها از قبل آشنا هستند.
۷. تبلیغات اینفوگرافیک
برای بیش از یک دهه، ناشران و برندها را مشاهده کردهایم که روی اینفوگرافیک به عنوان یک نوع محتوا برای ایجاد ترافیک، لینکها و اشتراکگذاریهای اجتماعی به وبسایت خود سرمایهگذاری میکنند.
در حالی که دارایی های بصری زیادی وجود دارد که موفق بوده اند، برخی از آنها شکست خورده اند.
یکی از راههای غلبه بر شکستها در ترویج اینفوگرافیک، داشتن لیستی آماده از افرادی است که تبلیغات اولیه را انجام میدهند.
شما با دانستن اینکه چه کسانی ناشران شریک شما هستند که می توانند به طور انحصاری اینفوگرافیک های شما را بازنشر کنند، شروع کنید. این یک راه خوب برای تضمین چشم انداز برای محتوای شما، و همچنین بک لینک های اولیه برای به دست آوردن توپ برای تبلیغ محتوا است.
میتوانید از Buzzsumo یا جستجوهای سریع Google برای وبلاگهای صنعتی که اخیراً اینفوگرافیک درباره موضوعات مشابه منتشر کردهاند، استفاده کنید.
نکته حرفه ای: کلید یک تبلیغ موفق اینفوگرافیک، افزودن فاکتور انحصاری به ایمیل خود است. وقتی ناشران ببینند که آنها کسانی هستند که یک قطعه محتوای خوب را منتشر می کنند، احتمالاً پیشنهاد شما را خریداری می کنند.
۸. استراتژی دارایی محتوای مرجع
گسترش دستی برای ارتقای دارایی محتوا یکی از راه های دریافت بک لینک به وب سایت شما است. اما راه دیگری برای به دست آوردن پیوندهای جدید وجود دارد – این است که آنها را به طور غیر فعال با رتبه بندی برای کلمات کلیدی ارجاعی دریافت کنید.
کلمات کلیدی ارجاعی اساساً عباراتی هستند که افراد زمانی که به دنبال منابعی برای استناد در محتوای خود هستند (در طول مرحله نوشتن) از آنها استفاده می کنند.
مثالها عبارتاند از عباراتی با «قالبها»، «آمار»، «ابزارها» یا جستجوهای سؤالمانند مانند «تعداد استارتآپها در [INSERT YEAR] شکست میخورند».
اگر محتوایی ایجاد کنید که توسط سایر ناشران و تولیدکنندگان محتوا ارجاع داده شود، از مزایای ایجاد لینک غیرفعال برخوردار خواهید شد. این بدان معناست که وقتی برای این کلمات کلیدی رتبه میگیرید و وقتی افراد دیگر اضافه کردن به محتوای خود را مفید میدانند، لینکهای جدیدی را از سایتهای آنها دریافت میکنید.
استراتژی دارایی محتوای ارجاعی را امروز به لیست استراتژی های لینک سازی خود اضافه کنید. همانطور که از طریق ارتقاء محتوای دستی پیوندهای جدیدی ایجاد می کنید، پیوندهای غیرفعال طبیعی به محتوای خود نیز دریافت می کنید.
۹. Image Library Linkbait
نوع دیگری از لینکها، کتابخانههای تصویری هستند. اینها مجموعهای از تصاویر هستند که نمیتوان آنها را به راحتی از عکسهای استوک موجود در وب استخراج کرد.
کتابخانههای تصویر غیراستوک دارای تقاضای بالایی هستند، زیرا ناشران محتوا میخواهند پستهای وبلاگ خود را منحصربهفرد جلوه دهند – با درج تصاویری که مردم هنوز از آنها استفاده نکردهاند.
اگر به عکاسی علاقه دارید یا کارکنان کسب و کارتان اخیرا عکس های زیادی گرفته اند، یک کتابخانه تصویری در وبلاگ خود ایجاد کنید.
این پیشنهاد منحصر به ناشران در صنعت شما است. این به آنها کمک می کند تا قطعات محتوایی با تصاویر جذاب بصری تولید کنند که مخاطبانشان هنوز ندیده اند.
۱۰. لینک بیلدینگ تجارت الکترونیک را از کجا بخریم
شما می دانید که اگر در حال انجام سئوی تجارت الکترونیک هستید، ایجاد بک لینک برای صفحات دسته بندی محصولات و محصولات چقدر دشوار است.
اگر محصولات شما از سوی ناشران بسیار مورد توجه قرار گیرد (به عنوان محصولی که برای جامعه مفید است)، از سایت های دیگر نام های زیادی دریافت نخواهید کرد.
یکی از راه های غلبه بر این چالش لینک سازی این است که به دنبال مکان خرید صفحات باشید.
این یک نوع صفحه است که اغلب در سایت های فروشندگان (تامین کنندگان، خرده فروشان، تولید کنندگان یا انواع دیگر شرکای تجاری) مشاهده می کنید. در این صفحه لیست فروشگاه ها و مکان های آنلاین خرید محصول را مشاهده می کنید.
فهرست موجودی خود را مرور کنید. اگر تولید کننده هستید، خرده فروشان یا تامین کنندگان شریک شما را تعیین کنید. ببینید آیا این شرکا وبسایتهای مخصوص به خود و صفحات اختصاصی «از کجا خرید» دارند یا خیر.
با آنها تماس بگیرید و صفحه محصول یا دسته محصول خود را به صفحات آنها اضافه کنید.
۱۱. مهمان پادکست
کسبوکارها و افراد بیشتری از پادکستها برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر و ایجاد اقتدار آنلاین خود استفاده میکنند.
در ساخت لینک، پادکست یک راه عالی برای به دست آوردن لینک های جدید به وب سایت شما است. دو تکنیک لینک سازی با استفاده از پادکست وجود دارد:
ابتدا، با میزبانی پادکست خود و مصاحبه با تأثیرگذاران و متخصصان صنعت. و هنگامی که این افراد شروع به تبلیغ محتوای صوتی در شبکههای خود میکنند، از مزایای قرار گرفتن در معرض بیشتر و پیوندهای طبیعی جدید از وبلاگهایشان (یا سایتهای مخاطبانشان) بهره میبرید.
راه دوم برای استفاده از پادکست ها، دریافت فرصت های مصاحبه از میزبان های پادکست در صنعت شما است.
فهرستی از پادکست ها در جایگاه خود تهیه کنید. ببینید کدام یک از آنها قسمت هایی دارد که با متخصصان صنعت مصاحبه می کند. با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که بخشی از نمایش آنها شوند.
ارزش پیشنهادی در طرح ایمیل شما باید شامل اعتبار شما به عنوان یک فرد تجاری و لیستی از موضوعات یا ایده هایی باشد که می توانید با مخاطبان آنها به اشتراک بگذارید.
نتیجه
این روزها راه های زیادی برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما وجود دارد. علاوه بر این، میتوانید استراتژیهای لینکسازی مقیاسپذیر را اجرا کنید که در آزمون زمان مقاومت کرده و راه درستی را برای رتبهبندی وبسایتتان به شما ارائه میدهد.
در این راهنما، ۱۱ استراتژی عملی را مشاهده کرده اید که به شما کمک می کند بک لینک های جدید به صفحات مهم خود دریافت کنید. اگر آنها را گام به گام اعمال کنید، پیشرفت در کمپین سئو خود را مشاهده خواهید کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰