کد خبر : 208882
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 12:39

زمانی که کوین کاستنر «سنگ قبر» را برای یک مرز غربی دیگر با دنیس کواید معامله کرد

زمانی که کوین کاستنر «سنگ قبر» را برای یک مرز غربی دیگر با دنیس کواید معامله کرد

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده زمانی بود که کوین کاستنر در صدر جهان بود. بسیاری از مخاطبان فعلی از طریق یلوستون با آثار او آشنا هستند، مجموعه آثار او در اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ او را به شهرت رساند. جای تعجب نیست که بیشتر این فیلم‌ها وسترن

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده زمانی بود که کوین کاستنر در صدر جهان بود. بسیاری از مخاطبان فعلی از طریق یلوستون با آثار او آشنا هستند، مجموعه آثار او در اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ او را به شهرت رساند. جای تعجب نیست که بیشتر این فیلم‌ها وسترن بودند: حماسی با گرگ‌ها می‌رقصند، محدوده باز، و کلاسیک مدرن سیلورادو. یکی از این وسترن ها، وایات ارپ، به چند دلیل زیر رادار پرواز کرده است. یکی از دلایل اصلی این واقعیت این بود که مدت کوتاهی پس از فیلم حماسی وسترن Tombstone منتشر شد، که در آن وایت ارپ نیز نقش اصلی را به عهده کرت راسل داشت. وایات ارپ پس از بازی کاستنر در نقش اصلی در Tombstone متولد شد.

 

کوین کاستنر “کشش” هالیوودی خود را با فیلم Wyatt Earp خود ثابت کرد

Tombstone به خاطر درام پشت صحنه اش که به همان تنش درگیری اسلحه افسانه ای در OK Corral بود، بدنام است. قرار بود کوین ژار علاوه بر نوشتن فیلمنامه، کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده بگیرد، اما در نهایت تسلیم فشارها شد و جورج پی کازماتوس جایگزین او شد. با این حال، او موفق شد تمام صحنه های مربوط به چارلتون هستون را در نقش هنری هوکر کارگردانی کند. راسل سپس با جیمز جکس تهیه کننده برای بازسازی فیلمنامه ژار کار کرد و حتی ادعا کرد که کارگردان واقعی فیلم بوده است (ادعای که وال کیلمر، بازیگر نقش داک هالیدی، از آن حمایت کرد). کوین کاستنر با فیلمنامه مخالفت هایی داشت، عمدتاً این واقعیت که او احساس می کرد وایات ارپ باید تمرکز فیلم باشد.

در طی مصاحبه ای با هنری کابوت بک، کرت راسل به این فکر کرد که اگر کاستنر وارد فیلم شده بود چه اتفاقی می افتاد. “در آن زمان، ژار و کاستنر قرار بود فیلم را بسازند. سپس کاستنر تصمیم گرفت که ایده این کار را دوست داشته باشد، نه تومستون، بلکه وایات ارپ، با نوشتن آن کاسدان. و او فیلم را با بهترین آرزوها به کوین سپرد. موفق باشید” او گفت. کاستنر و کاسدان قبلاً روی سیلورادو با هم کار کرده بودند، بنابراین منطقی بود که کاستنر برای این پروژه که از یک مینی سریال شش ساعته به یک فیلم بلند کامل تبدیل شد، به دنبال او باشد. قطعه ای از Entertainment Weekly جزئیات فیلم های دوئل را توضیح داد و اینکه چگونه حضور کاستنر در CAA (آژانس هنرمندان خلاق) باعث شد بازیگرانی مانند براد پیت از Tombstone دوری کنند. جیم ویلسون، شریک تهیه‌کننده کاستنر، گفت: “به دلیل ذهنیت غیرمعمول در این شهر، آنها اجازه نمی‌دهند دو عکس درباره Earp جلو بروند. اگر من یک مرد قمار بودم، شرط می‌بندم که Tombstone ادامه پیدا نکند.”  

 

اما کشش کاستنر فقط به کسانی که در فیلم Tombstone بازی کرده اند تسری پیدا نکرد. راسل به یاد می آورد که او یک تماس تلفنی دریافت کرد که می گفت کاستنر توانسته با اکثر استودیوهای بزرگ تماس بگیرد و آنها را متقاعد کند که اصلاً Tombstone را توزیع نکنند. راسل گفت: “او در آن زمان به اندازه کافی قدرتمند بود که من همیشه به آن احترام می گذاشتم. فکر می کردم هاردبال خوبی بود.” ژار توانست توزیع را در بوئنا ویستا پیکچرز تضمین کند، اگرچه او نتوانست استودیوی تحت حمایت دیزنی را متقاعد کند که ویلم دفو را در نقش هالیدی و ریچارد گیر در نقش ارپ انتخاب کنند. بقیه، همانطور که می گویند، تاریخ است: سنگ قبر در گیشه و همچنین یک کلاسیک کالت تبدیل شد.

 

طول وایات ارپ بر استقبال باکس آفیس آن تأثیر گذاشت

در حالی که غیرمعمول نیست که یک جفت فیلم به داستانی مشابه بپردازند – و همچنین در همان سال اکران شدند – کوین کاستنر وقتی صحبت از وایات ارپ شد، تمام تلاش خود را کرد. او با یک بازیگر تمام ستاره که شامل دنیس کوید در نقش دکتر هالیدی، جین هکمن در نقش نیکلاس پدر ارپ و بیل پولمن در نقش اد مسترسون می‌شد، دعوا کرد. جیمز نیوتن هاوارد آهنگی فراگیر ساخت. در شاید وقیحانه‌ترین تلاش برای تبلیغ نسخه‌اش به‌عنوان داستان اوج Earp، کاستنر تمام لباس‌های با مضمون وسترن در هالیوود را در دست گرفت و بار دیگر تولید Tombstone را کاهش داد. اما همه چیز بیهوده بود، زیرا این فیلم در حالی که نقدهای تند دریافت می کرد در باکس آفیس ضعیف عرضه شد.

بیشتر آن بررسی‌ها بر زمان اجرا متمرکز بودند که تا حد سه ساعت ادامه دارد. راجر ایبرت معروف است که می گوید: “وایت ارپ طوری بازی می کند که انگار سنگ قبر را گرفته اند و پر از هوای داغ پمپاژ می کنند.” کاستنر می‌خواست کل زندگی ارپ را پوشش دهد که قابل ستایش بود، اما منتقدان و همچنین افرادی که در این فیلم بازی کردند، گفتند که طولانی بودن این فیلم یک مانع بزرگ است. “طولانی است، احمقانه و کسل کننده است. مایکل مدسن در خلال مصاحبه با امپایر در سال ۲۰۱۷ گفت: این کلوزآپ غول پیکر کوین به مدت ۳ ساعت است.

 

تنها نقطه روشن، بازی دنیس کواید در نقش هالیدی بود. او نزدیک به ۴۰ پوند وزن خود را با بازی در نقش دندانپزشکی که تبدیل به اسلحه شده بود از دست داد و با تسخیر ماهیت طعنه آمیز و در عین حال صادقانه هالیدی، کیلمر را به پول خود رساند. خود کواید به کاری که انجام داد افتخار می کرد و در مصاحبه ای با لری کینگ همین را گفت. وقتی کینگ Earp را مطرح کرد، Quaid گفت: “نظر صادقانه من این است که فکر می کنم فیلم خیلی طولانی است. فکر می کنم نیمه اول فیلم یک درس تاریخ است… اما من واقعاً به آن افتخار می کنم.”

 

کوین کاستنر و دنیس کواید هر دو به دنیای یلوستون تیلور شریدان پیوستند.

اگرچه سال ها از حضور کوین کاستنر و دنیس کواید در صحنه فیلمبرداری Wyatt Earp می گذرد، آنها از طریق Yellowstone به دنیای وسترن بازگشته اند. تیلور شریدان امپراطوری از اسپین‌آف‌ها را برای رقابت با هر فرنچایز بزرگی، چه دنیای سینمایی مارول و چه فرنچایز همکار پارامونت، Star Trek ساخته است. آخرین ورودی، Lawmen: Bass Reeves، کوید را در نقش برجسته ای در نقش شریل لین، مارشال ایالات متحده که معاون قانونگذار دیوید اویلوو است، نشان می دهد.

هر صحنه ای که Quaid در آن است شگفتی است. او موفق می شود صحنه Oyelowo را با صحنه مطابقت دهد و رویکردی خسته کننده را برای لین به ارمغان می آورد. این با اجرای او در نقش هالیدی فاصله زیادی دارد، اما نشان می دهد که او هنوز هم از اوایل دوران حرفه ای خود مهارت های مهمی دارد. کاستنر پس از فصل پنجم و آخر یلوستون را ترک کرد، اما دنیای وسترن را پشت سر نگذاشته است، زیرا پروژه بعدی او یک حماسه دو قسمتی به نام Horizon: An American Saga است که قرار است در دو قسمت اواخر امسال عرضه شود. . امیدوارم هیچ کس قبل از آن تلاشی برای ساخت وسترن دیگری نکند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ با کیفیت بالا

زيرنويس ناشنوايان ترجمه‌شده

خرید رپورتاژ آگهی دائمی افزایش فروش محصولات

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح