کد خبر : 208789
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 20:13

اتصال راه‌های ارتباطی خانه ورثه محسنی و قلعه حاج وکیل به یکدیگر

اتصال راه‌های ارتباطی خانه ورثه محسنی و قلعه حاج وکیل به یکدیگر

به گزارش ایلنا، امین اکبری افزود: این اتصال به شیوه‌ای است که یک راه ارتباطی بین این ۲ خانه تاریخی ایجاد شده و نیازی نیست که برای بازدید، شهروندان از یکی از خانه‌ها خارج شده و بخشی از منطقه را دور بزنند تا خانه دیگر را بازدید کنند. وی ادامه داد: خانه تاریخی ورثه محسنی

اتصال راه‌های ارتباطی خانه ورثه محسنی و قلعه حاج وکیل به یکدیگر

به گزارش ایلنا، امین اکبری افزود: این اتصال به شیوه‌ای است که یک راه ارتباطی بین این ۲ خانه تاریخی ایجاد شده و نیازی نیست که برای بازدید، شهروندان از یکی از خانه‌ها خارج شده و بخشی از منطقه را دور بزنند تا خانه دیگر را بازدید کنند.

وی ادامه داد: خانه تاریخی ورثه محسنی مربوط به اواخر دوره قاجاریه است که توسط شهرداری اراک تملک شد. این خانه به عنوان مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سرپرست مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از خانه ورثه محسنی با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد مرمت قرار گرفت. همچنین ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای تأسیسات زیربنایی و جمع‌آوری لوله‌های گاز و گرمایش از کف و بهسازی تأسیسات برقی و آبی هزینه شد و مرمت‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

اکبری تصریح کرد: خانه ورثه محسنی یکی از ابزارهای تاریخی و هویتی شهر اراک است. برای مرمت تمامی این بنای تاریخی، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که مناقصه آن انجام شده و حدود ۹ ماه کار اجرایی و مرمتی برای این خانه تاریخی در نظر گرفته شده است. خوشبختانه مجموعه شورای شهر و شهرداری دید مثبتی به پروژه دارند و از اختصاص بودجه برای مرمت دریغ نمی‌کنند.

وی بیان داشت: در بازه زمانی ۹ ماه آینده پروژه مرمتی خانه ورثه محسنی به صورت کامل خاتمه پیدا می‌کند. علاوه بر مرمت خانه‌های تاریخی، نگهداری این خانه‌ها بسیار مهم است و مسلماً اگر مرمت خانه تاریخی ورثه محسنی خاتمه یابد باید مراتب نگهداری آن پیگیری شود. شهرداری اراک در حفظ خانه‌ها و بافت تاریخی شهر اقدامات خوبی را انجام داده است که بخشی از این اقدامات مثبت به مرمت بازار تاریخی مربوط می‌شود و نسبت به حفظ هویت شهر نگاه خوبی در شهرداری وجود دارد.

سرپرست مرکز اسناد تاریخی شهرداری اراک به اقدامات تبلیغی انجام شده برای جذب گردشگر و بازدیدکننده به مجموعه خانه‌های تاریخی از جمله خانه ورثه محسنی اشاره داشته و تأکید کرد: اگر تا امروز قدری برای این خانه تبلیغات کمی انجام شده، به دلیل تکمیل نشدن روند مرمتی است. قطعا با تکمیل مرمت، مراتب تبلیغی برای جذب بازدیدکننده به خوبی دنبال خواهد شد.

(1067)

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ با کیفیت بالا

زيرنويس ناشنوايان ترجمه‌شده

خرید رپورتاژ آگهی دائمی افزایش فروش محصولات

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح